رمضان کریم

بِسْمِ الله الرَّحْمنِ الرَّحیمْ

 

یا عَلِیُّ یا عَظیمُ یا غَفُورُ یا رَحیمُ اَنْتَ الرَّبُّ الْعَظیمُ اَلَّذی لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَئٌ وَ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ

 

وَ هذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَ کَرَّمْتَهُ وَ شَرَّفْتَهُ وَ فَضَّلْتَهُ عَلَی الشُّهُورِ وَ هُوَ الشَّهْرُ الذَّی فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَیَّ

 

وَ هُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الذَّی اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ هُدیً لِلنّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدی وَ الْفُرْقانِ

 

وَ جَعَلْتَ فیهِ لَیْلَةَ الْقَدْرِ وَ جَعَلْتَها خَیْرًا مِنْ اَلْفِ شَهْرٍ

 

فَیاذَا الْمَنِّ وَ لا یُمَنُّ عَلَیْکَ مُنَّ عَلَیَّ بِفَکاکِ رَقَبَتی مِنَ النّارِ فیمَنْ تَمُنُّ عَلَیْهِ وَ اَدْخِلْنِی الْجَنَّةَ

 

بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

 

 

با یاد خدای قدر

صدای قدم‌های ماهِ خوبی‌ها، دل ِ خاکی‌ام را آگاه ساخته است که لحظه‌ی وداع نزدیک است.

لحظه‌ی وداع با ماه مهدی، با شعبان، و من در آخرین ثانیه این ماه به مناجات شعبانیه نشسته‌ام "و اسمَع دُعائی اِذا دَعَوتُک1" را فریاد می‌زنم تا

 پس از آن "و اسمَع نِدائی اِذا دَعَوتُک2" را با ناله و زاری هجی کنم. و اینک رمضان است، ماه ِخدایی که قلبم حرم اوست. ماه بی‌نیاز مطلق، ماه الله. و من در این ماه مهمانم. دلم برای واژه واژه‌ی کتاب خدا تنگ است و من می‌خوانم؛ "الف لام میم"، عشق من در دستان تو، ای تنها مونس من. "ذلک العشقِ" من، "لاریب فیه"، ای خدای عاشقی‌ام . من در آغوش مُهر دلدادگی‌ام. و باران روزه‌داری‌ام "انتَ ربُّ العظیم3" را برای تو، ای بی‌مثال داد می‌زند.

***

***

صبح دلدادگی‌ام را با آهنگ دل نواز "الّلهم اِنی اَسئَلُک مِن بَهائِک4" و عطر سحری که با صلوات‌های مادر عجین گشته است و شبنم انتظار برمژگانم آغاز می‌کنم تا با صدای "فَاَجِبنی یا الله" دو رکعت نماز عاشقی به جا آورم و دلِ خاکیِ بی‌پناهم را در پناه "یس والقرآن الحکیم" پناه دهم که تنها مأمن من تو هستی ای خدای دیدگانم و من، زیر چتر پروردگاریت، از باران غم، که در این زندان، بر سر و رویم می‌بارد ایمن شوم . من، روزه‌دار عاشقی‌ام. تشنه‌ی دیدار توأم. نگاهم کن تا سیراب شوم. نگاهم را پذیرا باش که هر چه سفیر تو، قرآن را می‌نگرم سیر نمی‌شوم.

***

عطر آش نذری همسایه و صدای ربّنای استاد، تمنای دلم را آشکارتر ساخته است تا من عاشقانه‌تر به ختم شمیم عاشقی‌ام بپردازم و آل عمران دلم را در عدد سی فریاد کنم. "ربّنا لا تُزِغ قُلوبَنا بَعدَ اِذ هَدَیتَنا و هَب لَنا مِن لَدُنکَ رَحمَة اِنَّکَ انتَ الوهّاب5.

***

 ای خدای آسمانیِ دلِ خاکی‌ام "رُدَّ کُلَّ غَریب6"، مرا به کلبه‌ات بازگردان.

منی که دَم عاشقی‌ات، گِل وجودم را بیدار ساخت، با نسیم نوازشت دوباره بیدارم ساز؛

ای کسی که "عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر"ی .

 بار الها، ببخشا که من ِ خاکی، آلوده‌ی دنیا گشته‌ام.

ای خدای شَهر ِ رمضان که "اَنزَلتَ فیه" کتاب جاویدان را، "اِغفرلی تِلکَ الُذنوب العِظام" راکه کسی جز معبود دلم نمی‌بخشاید "یا علّام" .

فرشتگان بارگاهت در این قدر آسمانی، زمین را به قدر آورده‌اند تا قدر دلتنگی‌ام را به مهدی‌ات بگویند و مهدی بداند که من، من ِ منتظِر، از انتظار خسته نمی‌شوم تا بیاید ... العَجَل العَجَل العَجَلَ7 !

و من ضجّه می‌زنم "یا مُفیَّ العَهد8" به عهدت وفا کن بگو بیاید "یا مُعافی".

من ِ بارانی با آمدنش عافیت می‌یابم، بگو بیاید. "اِنّا اَنزَلناه ُ فی لَیلَة القدر" قرآن در حضور ستارگان آسمانی می‌درخشد و من، دلم برای حضور مهدی می‌تپد.

 "و ما اَدراک ما لَیلَةُ القدر" و کسی انتظارم را درک نمی‌کند "لَیلَةُ القدرِ خیرٌ مِن اَلفِ شَهر" هزار ماه کم است بگو هزار سال "تَنَزَّلُ الملئِکةُ و الرّوح"، تا درد انتظارِ مرا، به سویت آورند؟

من منتظرم! بگو بیاید.

"سلامٌ هیَ حتّی مَطلَع الفَجر" تا وقتی تو بیایی همه شب، شب ِ قدر من است و من تا صبح می‌گریم، تا صبح ناله می‌کنم، تا صبح می‌خوانم سرود ِ زندگی بخش را: "اللّهم کُن لِوَلیّک َالحجَّةِ ابنِ الحَسَن". روزه‌دار، سالگرد عاشقیت، سالگرد روزه‌داریت مبارک باد!!!

روزه‌دار، سالگرد عاشقیت، سالگرد روزه‌داریت مبارک باد!!!

"یاس خاکی"

 

1 - مناجات شعبانیه- مفاتیح الجنان

2 - مناجات شعبانیه- مفاتیح الجنان

3 - فرازی از دعای "یا علی یا عظیم" ا زدعاهای ماه رمضان

4 - دعای سحر- مفاتیح الجنان

5 - سوره آل عمران، آیه 8

6 - فرازی از دعای "اللهم ادخل علی اهل القبور السرور" از دعاهای ماه رمضان

7 - دعای عهد - مفاتیح الجنان

8 - دعای جوشن کبیر- مفاتیح الجنان

نظرات 27 + ارسال نظر
خنده تلخ پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:32 ق.ظ

یاهو
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام
تبریک میگم...بسیار زیبا نوشتید
پیروز باشید
التماس دعااا-یاحق

بزرگــــمهر پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:49 ق.ظ http://bozorg-mehr.blogfa.com

درود.
متنی بسیار شیوا و روان بود. از اون متن ها که دل رو فراز می ده.
ربنای استاد رو عشق است.
التماس دعا.

**مریم پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:45 ق.ظ

موسوی صفحت خیلی اذیت میکنه والا هی باید بکشیش سمت راست هی به چپ! خب درستش کن دیگه!ای بابا!
متنتم بد نبود.بعضی جاهاش خیلی قشنگ ... بعضی جاهاش قشنگ .. بعضی جاهاشم بد نبود.
ماه رمضون برات پر برکت.

فاطمه (بنویس نا مه نویس ) پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:45 ق.ظ http://www.benevis-name-nevis.blogfa.com

سلام دوست عزیز
خوب هستید ؟
ممنون از لطفتون که تشریف اوردید
راستش من شما رو لینک کردم ..
موفق و وپیروز باشید
نماز و روزه هاتون قبول باشه
در پناه حق ..)

ریحانه پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:47 ب.ظ http://www.gheseidarshab.blogfa.com

سلام. ایشالا... که خوب هستید؟
خیلی قشنگ بود . جدا می گم به آدم حال دیگه ای می ده...
ایشالا.. که این ماه رمضون بتونه پربرکت تر از ماه رمضون قبل باشه...
خوش به سعادتون که هم دعای سحر رو می شنوید و هم با صدای استاد و دعای یا علی و یا عظیم افطار می کنید... ما که اینجا از همه ی اینا دور افتادیم و چقدر دلم تنگ شده برای افطار با این صدا ها ...
نماز و روزتون قبول باشه و سر افطار مارو از دعای خیرتون فراموش نکنید...
یا حق

ریحانه پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:51 ب.ظ http://www.gheseidarshab.blogfa.com

راستی یادم رفت بگم...
البته یه مقدار دیره...
می خواستم هفته ی دفاع مقدس رو هم تبریک بگم که البته امروز روز آخره ...
التماس دعا

گل سرخه پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:20 ب.ظ

سلام

فاطمه جمعه 7 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:43 ق.ظ http://mantoyehparvaz.persianblog.com

سلام گلم [گل]
خوبی ؟ [گل]
آپ کردم ... بیا و خوشحالم کن [قلب][گل][خجالت]
و در آخر پشت تلخ ترین نگاهی که دیده ای تمام شدم
اشک شدم و چکیدم بر گونه ای که روزی
نقره ای ترین بوسه ها را کشف کرده بود ...
و حال تنها از بوسه ها بوی مرگ و خیانت می پیچد در فضای دود آلود هوس ...
پس کو بیشه ؟ کجاست آن همه رویا ؟
منتظرتم یار مهربونم ... [گل]

فرزانه جمعه 7 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:06 ب.ظ http://dardordast.persianblog.com

وبلاگت قشنگه
بازم بیا پیشم
رمضان هم به نیمه نزدیک میشود

بچه کلاغ جمعه 7 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:09 ب.ظ

سلام.
هنوز مطالب رو نخوندم. ولی عکسها خیلی محشره.
پاینده باشید و التماس دعا . . . یاعلی.

مهربانو جمعه 7 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:41 ب.ظ http://mehr-banoo.blogfa.com/

سلام دوست گرامی ممنون که بهم سر زدی وبلاگت زیبا و پر محتوا هست
من لینکت رو خیلی وقته تو این وبلاگ گذاشتم اگه دوست داشتی لینک منو بذار
موفق باشی
مهر بانو

نگار جمعه 7 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:02 ب.ظ

سلام شا دوماد .
بابا چه کردی واقعا جای تبریک داره این طراحی عالبت . لوگوی زیباست و اینجا خیلی عرفانی و نورانی شده .
یادم رفت حلول ماه رمضان رو هم تبریک میگم . التماس دعا

خنده تلخ جمعه 7 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:44 ب.ظ

یاهو
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام
واییی چه بنر زیباییییییییییییی.....خیلی زیباست
واقعا عالیه....
پیروز باشید
التماس دعا-یاحق

**مریم جمعه 7 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:58 ب.ظ

اقا دستت درد نکنه .من این قرانو میخواستم.خیلی ممنون.همین امروز با خودم فکر میکردم از کجا گیر بیارم.

آتنا شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:01 ق.ظ http://www.partenon.blogsky.com

دوست خوبم سلام:
آفتاب نگاهت
روشنای کهکشان تنهایی من است
شک ،
در من پایان می گیرد
آنگاه که لبخند می زنی به رویم
امید،
در من جان می دمد
آنگاه که
گوشی صبورمی شوی
برای گفته ها و ناگفته هایم
همپای دردها و
دریغ هایم می شوی
تا مباد از خود واپس بمانم
همتای من اگر تو
تا ابد
چله نشین شادی های
بی پایان خواهم بود
با تو
به هر چه آفتاب اقتدا می کنم
این همه نجابت
دریغ است که
در حصار حسادت من اسیر بماند
تابنده باش
آنچنانکه که بوده و هستی
نه برای من
برای همه کسانی که
برای رسیدن به امیدهاشان
به آفتابی چون تو نیاز دارند ؛
صادق و صمیمی و پاک
ممنون از حضور سبزت در پارتنون

پیر عشق شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:33 ق.ظ http://AZADEH80.PERSIANBLOG.COM

سلام:
امیدوارم که خوب باشی.
نماز و روزه ات قبول درگاه حق.
من هم خوشحالم از این که با تو آشنا شدم و برای خودم متاسفم که اینقدر از خدای خود فاصله دارم امیدوارم که به کمک خودش در این ماه نزدیک شوم چون دلم خسته و شکسته شده است.
با آرزوی موفقیت. یا علی...

مهدی(ساحت عشق) شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:26 ق.ظ http://www.vialonzan.blogfa.com

سلام.

وب خوبی داری ممنونم که اومدی .

بازم بیا.

بابای

شازده خانم کوچولو شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:44 ب.ظ http://shadishahriari.persianblog.com

سلام...مرسی که به وبم سر زدید خیلی ممنون ببخشید یه کمی دیر اومدم میدونید که مدرسه بد کوفتیه کل وقت ادمو می گیره.
خیلی خوب بود...

شازده خانم کوچولو شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:45 ب.ظ

راستی بنر جدید خیلی قشنگ بود....

سامی شنبه 8 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:33 ب.ظ http://martek.blogfa.com

سلام اقاسید
اومدم ازتون برای اومدن به وبم تشکرکنم
مطلب وبتون راهم خوندم اما نظری ندارم
چون کلامهازیباست وفقط بایدخوند
نه اینکه نظری دادم
نمازوزه تون هم قبول

فرزانه یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:12 ق.ظ http://dardordast.persianblog.com

سلام لینکتون کردم
و به روزم

گل سرخ دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:35 ق.ظ http://www.payam-e-gol.blogfa.com

سلام
بسیار زیبا بود
موفق باشید.

کنیزان حضرت زهراء(س) دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:07 ب.ظ http://kanizezahra.blogfa.com/

سلام. طاعات و عباداتتون قبول درگاه ایزد منان.
ممنونیم که لطف کردین و بهمون سر زدین.
مطالب قشنگ و مفیدی رو نوشتین./جزاک الله/


:::::::::::::: یــــا الــــلـّـــه :::::::::::::::

** یا رب ز گناه خویش شرمنده منم **
** بر هر چه عقوبت است زیبنده منم **

** غفار توئی، غنی توئی، شاه توئی **
** بدکار منم، گدا منم، بنده منم **



-:- اللهم ارزقنا توفیق الطاعة و بعد المعصیة -:-
«التماس دعا»

الهه ی عشق چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:54 ب.ظ http://www.jirjirak26.blogfa.com

سلام الف جان خوبی واقعا زیبا بود نماز روزتم ایشالا قبول باشه من ۱۶ سالم بود ولی دیروز یعنی ۱۱ مهر شدم ۱۷ خوب به هر حال امیدوارم موفق باشی بازم پیشم بیای و نظرات جالبتو بزاری خوشحال میشم بای بای

بزرگــــمهر پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:53 ق.ظ

درود.
وبلاگت حال و هوای رمضان گرفت!

شکوفه جمعه 14 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:38 ق.ظ http://haramedelam.blogsky.com/

سلام ...

ممنونم از اینکه بهم سر زدین ..

وبلاگ بسیار زیبا با مطالبی پربار و عالی دارین ..

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما ..

در پناه حق

محدثه جمعه 14 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:15 ب.ظ http://mame-mahdi.blogfa.com

سلام علیکم
طاعات شما هم قبول
ممنون بابت جمع آوری مطلب و اینکه التماس دعا دارم توی این روزها و شبهای عزیز.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد