عاشقانه ای از احمد عزیزی

بر در سلطان طوس آمده‌ام پایبوس

 

عشق و ارادت احمد عزیزی به ساحت اهل بیت (ع) تجلی خاصی در اشعار او دارد. شعری از وی درباره امام رضا (ع) و با آرزوی شفای عاجل احمد عزیزی تقدیم خوانندگان می شود.

ای ز لبت غنچه ریز، طبع در افشان من
وی به سر زلف تو، شانه لرزان من

گر تو نباشی به ناز، سر تجلی طـــراز!
مصرع برجسته نیست، بر سر دیوان من

انجمن آرای حسن، رونق انجـــــــم شکست
بر سر مجلس نشست، ماه درخشان من

زخم زلیخا مزن بر دل یعقوب ما
مصر ملاحت تو راست، یوسف کنعان من

برق بهاری ز شوق، عکس تجلی گرفت
در بر بادام دوست ، پسته خندان من

تا تو قدم می زدی بر لب حوض نظر
وه ! چه گلی می شکفت از سر ایوان من

نان غلامان دهید ! شام ندیمان نهید !
آمده آن شاه حسن، سر زده بر خوان من

بی سر و دستار و مست، شیشه دردی به دست
غلغل مینا شکست، بلبل دستان من

می زده و بی خبر، ساقی و مطرب به بر
شاه جهان در گذر! زین همه عصیان من

بوته هجران چقدر، کج نظر افتاده است
زیره زر می دهد بر رخ کرمان من

گر تو بگویی که نیست صورت حیران مرا
در حرم روی کیست آینه گردان من

بر در سلطان طوس، آمده ام پایبوس
حضرت شمس الشموس، شاه خراسان من

نظرات 4 + ارسال نظر
بابک پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:43 ق.ظ http://www.wecandoit.blogfa.com

اامید راه مناسبی برای زندگی است
ما معمولا راه را اشتباه می رویم
به نوشتن ادامه بده چون تازه داره پا میگیره
خیلی خوبه
وبلاک شما در پیتی نیست مثل خیلی جاها

mahsa_pt8 دوشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:44 ب.ظ

salam
man kheilii etefaghi blogetoono peyda kardam, vaghan lezat bordam az oon chizayi ke vase niayesh hatoon neveshte boodin, az oon chiz hayi ke baraye khoda neveshte boodid, mahshar bood vali khastam too in ghesmat vasatoon cm bezaram chon khodam ham eradeye kheili khasi be emem reza daram man blog nadaram ama gahi too 360 am minevisam doost daram bekhoonid nazar bedin albate akharish ziad khoob nist
2am konid
modate ziady nist ke mosalman shodeam
2am konid ke bemoonam hamini ke hastam

[ بدون نام ] دوشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:46 ب.ظ http://360.yahoo.com/my_profile-s_Q_u1g8eq57YjhHlEwF1k8-;_ylt=As

َadrese 360 ame

[ بدون نام ] دوشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:47 ب.ظ

http://360.yahoo.com/my_profile-s_Q_u1g8eq57YjhHlEwF1k8-;_ylt=As3vFQ.gmwxZbu0bd16Gcb.0AOJ3?cq=1

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد