محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم

بسم الله الرحمن الرحیم

" تقدیم به آستان آسمانی رسول الله –صلی الله تعالی علیه و آله الطاهرین- "

ای سِرِّ سبز هستی
مهر سپهرِ مهر و صفا
مهربان من!
شیرین ترین شکوه جهان
آسمان من!

ای جاری از نگاه کریمانه خدا
دُردانه خدا
مست از شمیم نغز نمازت مشام صبح
ریحانه خدا
روح و روان من !

می شد که از نگاه تو مستی گرفت ومرد
هستی گرفت ومرد
از شربت طهور بهشتی ز جام تو
دستی گرفت و مرد
هستی گرفت ومرد
ای دلستان من!

گلها اگر که جلوه و نامی گرفته اند
یک شب ز شهد یاد تو جامی گرفته اند
گلها اگر که مست نشاطند و غرق شوق
از تو نوید برد وسلامی گرفته اند
گلها اگر که عطرفشانند و روح بخش
از باغ تو به مویه مشامی گرفته اند
ای گلستان من!

زلفت که پیچ پیچ و مجعد دلیل ماست
سرّسلیس سلسله اش سلسبیل ماست
ما بی دلان اسیر نگاهت به دام زلف
دیگر سخن تمام جهان از قبیل ماست
ای جانِِِ جانِ من!

سجاده تو پرده اسرار خلقت است
پیشانی تو مشرق انوار الفت است
ای ما طفیل هستی تو
میزبان من!

شبهای بی کران تو معنای بندگی
باشد سرشک عشق تو مینای
سیمای آسمانی زردت به بزم یاد
چشمان گود رفته بینای بندگی
صحن زمین برای تو سجاده نماز
هفت آسمان برای تو سینای بندگی
تاب و توان من!

یک شب به رسم عاطفه یک شب به رسم مهر
یک شب که ازصفاست لبالب به رسم مهر
آیا شود شفیع گناهان من شوی
هیچی شود به هست مخاطب به رسم مهر
آیا شود نسیم اجابت وزان شود
بر ناله های خسته یارب به رسم مهر
ای مهربان من!



علی رضایی

 

خدمات اجتماعی

می فرمود : خداوند بندگانی دارد که آنان را برای [ رفع ] نیاز مردمان آفریده است . مردمان به آن ها پناه می آورند و آنان [ در روز رستاخیز از عذاب خداوندی ] در امان اند1 . کسی که بشنود مردی [ = فردی ] فریاد می زند : « ای مسلمانان ! » و پاسخش را ندهد ، مسلمان نیست2 .
کسی که سنگی را از سر راه بردارد ، برایش پاداش در نظر گرفته می شود3 .
شخصی که برای رفع نیاز دنیوی آسیب دیده ای با وی همراه شود ، پروردگار ضمانت می دهد که او را از دورویی و آتش دوزخ برهاند و نیز هفتاد نیاز این جهان او را تامین می کند و همچنان [ غوطه ور ] در لطف خداوند والاست تا برگردد4 .
کسی که چاهی حفر کند و به آب برسد و آن را به مسلمانان ببخشد به سان کسی پاداش دارد که از آن چاه وضو گیرد و نماز بخواند و به خاطر حفر چاه به تعداد موهای انسان یا چارپا یا درنده یا پرنده [ ای که از آن بخورد ، پاداش ] آزادی هزار بنده را دارد5 .
این که دوست دین باور خویش را برای انجام کاری یاری کنم ، برایم از یک ماه روزه و اعتکاف در مسجدالحرام محبوب تر است6 .
1 . کنزالعمال 6/444 ؛ مسند الشهاب 2/117 .
2 . اصول کافی 2/164 ؛ بحارالانوار 71/339 ؛ تهذیب الاحکام 6/175 ؛ نوادر /142 .
3 . جامع الصغیر 2/604 ؛ کنزالعمال 15/783 ؛ معجم الکبیر 20/102 ؛ مجمع الزوائد 3/135 .
4 . بحارالانوار 71/388 ؛ مکارم الاخلاق /413 .
5 . بحارالانوار 76/371 .
6 . جامع الصغیر 2/398 ؛ کنزالعمال 3/415 .


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد